02 December 2010

Having fun with M&M candy




Hello kanak2 riang.
Kali ni saya nak story2 sikit pasal cokelat M&M.
Which is everyone will definately knows about this brand.
I found out about this coolest thing last week when i watched Martha Stewart show.
Thanks to you Martha.

Jap, dah kenapa tiba2 saya speaking matsalleh ni.
Sebab ni coklat orang putih so terus speaking pula.

Okay, benda cool yang saya nak cerita dengan you alls ni kalah dengan aiskrim Mat Kool tu sebab benda ni lagi cool.

YOU GUYS BOLEH LETAK MUKA SENDIRI ATAS COKLAT M&M.



Excited tak bila saya dah caps lock semua huruf supaya nampak betapa teruja nya saya tulis benda ni.
Tapi jangan ingat saya tulis YOU GUYS then guys je yang tertarik tapi bukan girls.
For sure girls je yang tertarik dengan benda ni.
Yela, boleh letak muka sendiri kot atas M&M.
Boleh frame kat rumah sampai berkulat coklat tu.
Boleh tampal dalam diari lepas tu semut datang meriah.

Jom proceed untuk tahu macam mana nak buat benda cool ni.
Korang masuk dekat link website bawah ni.





First, korang kena pilih warna yang korang rasa cantik kombinasi nya.
Boleh pilih maksimum 3 warna sahaja.
Nampak tak 5 warna dekat bawah yang macam terpinggir tu?
Yang itu warna2 yang korang tak xboleh print gambar or tulisan apa2 atas coklat tu.
Maybe sebab warna dia agak gelap so kalau print apa2 nanti tak nampak kesan dia.
Korang juga boleh pilih kombinasi warna yang M&M dah pilih paling cantik untuk mix and match.

Oh ya, kalau korang nak tahu tentang shipping cost and time boleh click dekat Shipping Info dekat atas tu.
And kalau korang betul2 teringin sangat nak beli, korang kena call Customer Service at 1-888-696-6788 untuk tanya whether diorang hantar ke Malaysia ke tak.
Yela, Malaysia kecil je. Orang2 luar tak berapa nak nampak sangat. 



Okay, lepas dah pilih warna2 kegemaran, then boleh la pilih gambar yang korang nak letak atas M&M tu.
Make sure gambar tu in HD ye. 
Jangan guna gambar yang kabur2 tak berapa nak clear. 
And resize gambar tu biar kecil so that senang nak upload.
Kalau gambar guna camera DLSR tak nak besar macam apa pula kan.
Plus, gambar tu kena ada muka je tau. Tak perlu gambar satu badan. 
Maksimum boleh ada 3 orang je dalam gambar tu.
Nak tahu lebih lanjut boleh click dekat Image Tips.



Ni rupa dia bila dah upload gambar.
Nak juga gambar dengan kekasih.
So, korang boleh adjust gambar tu ikut citarasa sendiri. 
Boleh juga nak zoom gambar sorang je biar hilang gambar kekasih.
Kalau tak nak gaduh2, then letak je muka dua2.



Lepas letak gambar boleh la letak ayat2 yang korang rasa best2.
Eh, yang atas ni contoh je. Bukan sebab saya jiwang2. 
Boleh pilih Font apa yang korang rasa comel secocok dengan jiwa.



Korang juga boleh letak clip art comel2 ni.
Ada macam theme yang korang boleh pilih contohnya Wedding, Graduation, Valentines, Birthday, etc.



So ini la saya punya design.
Tapi saya tak letak clip art sebab saya ada 2 warna je yang boleh print.
Lepas tu korang boleh Save To My Design.



Next, korang boleh pilih Packaging yang menarik2 dekat sini.
Semua packaging ni ada harga2 yang tersendiri.
Saya pilih yang Glass Bowl ni sebab macam menarik gemuk2 gebu gitu.
Harga dia pandai2 la korang convert kan ke Malaysia ye.



Selain itu, M&M ada juga sediakan coklat yang dah print out dengan gambar comel2 mengikut occasions tersendiri.



Yang ini favourite saya sebab comel2 je semua.
Boleh buat untuk birthday party anak2.
Dah rasa macam Mak sekarang.

Okay selamat mencuba!


No comments: